menu

Zostaw po sobie dobre wrażenie

Wizytówka to niepozorne narzędzie, które służy wielkiej sprawie – wspiera nasz wizerunek, stanowi podstawę komunikacji i budowania relacji biznesowych.

Jedną z najsłynniejszych scen w historii kina jest scena z American Psycho, w której młodzi biznesmeni porównują między sobą swoje wizytówki. Ich rywalizacja opiera się o ich profesjonalny wizerunek, a wizytówki służą im za narzędzie do jego podkreślania.

YouTube Preview Image

Wizytówka jest częścią systemu identyfikacji naszej firmy. Brzmi poważnie? Ten niepozorny kartonik zawiera wszelkie informacje potrzebne naszym potencjalnym klientom do podjęcia z nami kontaktu, odszukania naszej oferty czy odwiedzenia siedziby naszej firmy. Wizytówka stanowi jeden z komponentów systemu identyfikacji wizualnej (SIW) firmy. Powinna być spójna z pozostałymi jej elementami, takimi jak logo, papier firmowy, a nawet strona internetowa.

Duże korporacje mają zazwyczaj bardzo rozbudowane SIW, lecz mniejsze firmy także nie powinny lekceważyć znaczenia tego narzędzia. Firmowe logo, schemat kolorystyczny, odpowiednio dobrane kroje pism – to wszystko zapada klientom w pamięć i pomaga skojarzyć markę. Odpowiednio zaprojektowana wizytówka pozwala utrwalić te skojarzenia.

Jak używamy wizytówek

Wizytówki należy wręczać w odpowiedni sposób, istnieją pewne zasady wizytówkowego savoir-vivre. Jakkolwiek wydawać by się to mogło prozaiczne – wręczać należy wyłącznie wizytówki czyste, niepozaginane i bez widocznych wad. Jeśli nie dysponujemy taką, lepiej przeprosić i nie wręczyć jej wcale. Wizytówka służyć ma przede wszystkim jako narzędzie wspomagające kontakt klienta z firmą, zatem wszelkie dane na niej zawarte powinny być aktualne. Wizytówka powinna być zaprojektowana tak, aby mieściła się do wizytownika lub portfela. Wizytówkę należy wręczyć osobiście i przekazać ją z rąk do rąk, przesuwanie jej po stole, co często możemy zobaczyć na filmach, jest po prostu niegrzeczne.

wizytowki_spotkanie

Projekt wizytówki od strony technicznej

Wielkość wizytówki określa norma ISO 7810 ID-1. Według niej wymiary wizytówki powinny wynosić 85,60 mm x 53,98 mm. W wielu krajach te formaty jednak się różnią. W Polsce najczęściej spotykane wymiary wizytówek to 90 x 50 mm, lub format zbliżony do standardu, czyli 85 x 55 mm. Projektując wizytówkę należy uwzględnić margines. Istotne dla nas elementy takie jak tekst czy logo nie mogą znaleźć się bliżej niż 4mm od linii cięcia. Wizytówka powinna być czytelna, nie należy przesadnie jej ozdabiać, aby najważniejsze informacje zawsze pozostawały na pierwszym planie.

Co powinno znaleźć się na wizytówce

Projekt graficzny wizytówki powinien zawierać przede wszystkim imię i nazwisko właściciela. W przypadku wizytówki firmowej istotne jest także zajmowane stanowisko oraz nazwa firmy i logo firmowe. Najważniejszą rzeczą są oczywiście dane kontaktowe – może to być numer telefonu, adres e-mail oraz adres siedziby firmy. Dodatkowo warto umieścić adres strony internetowej.

Wizytówki stanowią doskonałe narzędzie komunikacji pomiędzy firmą a klientem. Pozwalają na skojarzenie człowieka z marką, którą reprezentuje. Ich projekt powinien pozostawać spójny z pozostałymi elementami identyfikacji wizualnej firmy. Warto wykorzystywać wizytówki podczas zawierania kontaktów biznesowych.

Written by Anna

Banki zdjęć – skąd brać darmowe zdjęcia?

0 Comments